PPC søgemaskinemarketing

PPC, CPC, Pay-Per-Click, Cost-Per-Click… osv


PPC søgemaskinemarketing (Pay Per Click eller Betal Per Klik) er den hurtige vej til toppen i søgemaskinerne.

PPC er betalt annoncering som afregnes direkte med den pågældende søgemaskine, f.eks. Google AdWords, Yahoo Search Marketing eller MSN Live Search Adcenter.

Annoncøren betaler søgemaskinerne gennem et (ofte) auktionsbaseret system som bestemmer annoncørens placering i søgeresultatet afhængig af valget af CPC (Cost Per Click). Sagt meget firkantet: "Jo mere man er villig til at betale pr. klik jo bedre placering kan linket til annoncørens hjemmeside opnå."

Det er vigtigt at have en høj placering i SERPs (Search Engine Result Pages = de sider der vises som resultat af en søgning). 90 % af potentielle kunder beslutter sig indenfor de første 3 sider om et eventuelt køb.

Hvorfor PPC?


  • PPC marketing giver annoncørens produkt/ydelse høj synlighed overfor potentielle kunder.
  • PPC marketing kan gennemanalyseres så annoncøren ved om annoncen er en succes eller hvilke ændringer der gør at den bliver en succes.
  • PPC marketing kan tilpasses annoncørens behov næsten uendeligt.
  • PPC marketing er billigt sammenlignet med andre medier.
  • PPC marketing giver resultater i real time.
  • PPC marketing giver annoncøren høj fleksibilitet til at tilpasse annoncen inden for få minutter.
  • PPC marketing indgyder troværdighed hos kunden grundet den høje placering på resultatsiden.
  • PPC marketing brander annoncørens produkt (Høj placering = godt produkt).

Hvad kræver PPC?


PPC kampagnens succes afhænger især af annoncørens forarbejde.

Målgruppen skal defineres. Konkurrentanalyse skal udarbejdes. PPC budget skal lægges. Målsætning for PPC kampagnen skal være klart defineret. Værdien pr. klik for annoncøren skal udregnes.

Viden om Google AdWords, Yahoo Search Marketing og MSN Adcenter er en nødvendighed.

PPC Annoncen


PPC er en højt placeret annoncetekst på resultatsiderne i søgemaskinerne.

Der er et fastlagt format som gør at alle annoncer ser næsten identiske ud. Derfor er det vigtigt at annoncøren vælger de rigtige søgeord (Keywords).

Annonceteksten målrettes til målgruppen og genererer en høj CTR (Click through rate). Søgeord indgår i annonceteksten og de efterfølgende Landing Pages stemmer med keywords og kalder til handling (Høj ROI).

  • Adwords Administration (PPC)

    Google AdWords™ programmet inkluderer lokal, national og international distribution samt øjeblikkelig eksponering af dine keywords og din hjemmeside for præcis din branche og målgruppe.


  • Kontakt os i dag og få et godt tilbud!

– SEO Google AdWords, PPC, Pay-Per-Click services i Danmark –

Menu
×