Markedsføring i søgemaskiner

Online Internet Markedsføring


Markedsføring i Søgemaskiner (SEM – Search Engine Marketing) dækker over al marketing i søgemaskiner.

Søgemaskinemarkedsføring består af to overordnede elementer:

SEO (Search Engine Optimization) som er den organiske del af SEM, altså det som vi på dansk kalder for søgemaskineoptimering.

&

Betalt annoncering: PPC (Pay Per Click), f.eks. via Google AdWords, Yahoo! Search Marketing eller Microsoft Live Search adCenter.

SEM vs. SEO


Den store forskel på de organiske og de betalte søgeresultater er at man i de sponserede annoncer har langt større kontrol over hvor brugerne ender og hvad de bliver præsenteret for når de klikker på dit link.

Og så selvfølgelig at dine keywords bliver eksponeret øjeblikkelig på resultatsiderne i søgemaskinerne.

SEM research & analyse


Hvem er I og hvilke kerneværdier repræsenterer I?

Kan kunden identificere sig med virksomheden og dens produkter og services? Har virksomheden klart formuleret den merværdi kunden opnår ved at indgå et samarbejde med virksomheden frem for en konkurrerende virksomhed?

Hvem er jeres konkurrenter og hvad gør de rigtigt/forkert?

Undersøgelse af konkurrenternes svagheder og styrker. Research af branchens brug af keywords. Hvilke konkurrerende virksomheder dukker op på de første 3 sider i søgeresultaterne? Hvilke former for SEM bruger de? Angrib dem på deres svagheder og bliv inspireret af deres styrker.

Hvem er jeres målgruppe?

Analyse af demografi, psykografi og adfærd.

Er det kvinder og/eller mænd? Hvilken aldersgruppe tilhører de? Hvordan er deres økonomi? Hvor er de lokaliseret? Hvordan er deres søgeadfærd?

Er virksomhedens kunder f.eks. professionelle som benytter tekniske termer og forkortelser eller er det et mix af professionelle og “almindelige” forbrugere?

Disse analyser giver et meget præcist billede af krav til keywords udvælgelse og hjemmesidens opbygning?

Hvilke ressourcer har virksomheden?

Virksomhedens marketingbudget bestemmer hvor meget der skal allokeres til en SEM kampagne. Er medarbejder-ressourcerne tilstrækkelige til at opfylde en pludselig stigning i kundernes behov? Er virksomheden forberedt på f.eks. e-mail support og international eksponering? Er virksomheden fleksibel og kan den tilpasse sin kampagne alt efter kundernes skiftende adfærdsmønstre?

  • Online internet markedsføring i søgemaskiner via analyse og research

    Kender du dine kunder og konkurrenter? Kender de dig?

    Vi kortlægger dine målgruppers søgeadfærd og analyserer konkurrenternes virkemidler for at opnå en mere effektiv markedsføring på nettet.


  • Kontakt os i dag og få et godt tilbud!

– SEO online internet markedsføring i søgemaskiner services i Danmark –

Menu
×